Začíname s jogou na SUPe

08/11/2017

Možno sa vám na prvý pohľad zdá cvičenie jogy na SUPe nepredstaviteľné. Ale ak viete stáť na jednej nohe, viete cvičiť jogu na SUPe ☺

Vyskúšajte to a uvidíte, že nezostane iba pri jednom raze. Spojíte príjemné cvičenie a pobyt na vode. Nielenže urobíte niečo pre svoje telo a myseľ, ale sa aj pekne opálite a načerpáte energiu z prírody.

Nielenže urobíte niečo pre svoje telo a myseľ, ale sa aj pekne opálite a načerpáte energiu z prírody.

Rovnováha v asánach je veľmi dôležitá. Na SUPe je jej udržanie náročnejšie ako pri cvičení na zemi. Ale pri cvičení základných jogových pozícií sa nemusíte báť pádu do vody. Pri zmene pozícií je dôležité upriamenie pozornosti na pomalšie a presnejšie pohyby, na maximálne sústredenie sa na svoje telo, čo nám pomáha efektívnejšie spevňovať stred tela. Pravidelné cvičenie na SUPe vám pomôže spevniť svalstvo, zlepšiť koordináciu a rovnováhu ☺

Túto krátku zostavu 4 základných jógových pozícií určite zvládnete:
Zakoreníte obe dlane celou plochou o podložku, zatlačíte do nich, vytlačíte zadok dohora a súbežne zatláčate päty do podložky (v našom prípade na SUP ☺). Vojdete do pozície psa (Adho Mukha Svanasana). Paže sú na šírku ramien, prsty smerujú dopredu, hlava je uvoľnená. Zo psa pomaly plynulo prejdete do pozície dosky (Dandasana). Spevníte chrbát, stred tela, zadok aj nohy tak, aby vaše telo bolo v rovine. Ruky smerujú kolmo do podložky - ramenný kĺb, lakeť a zápästie sú v jednej línii. Z pozície dosky urobíte kľuk (Chaturanga Dandasana). Dávajte pozor, aby telo zostalo spevnené a vyrovnané, lakte držíme čo najbližšie pri tele. Pozor na prehýbanie sa v krížoch. Menej náročné prevedenie kľuku je s kolenami opretými o podložku. Potom klesnite celým telom na podložku, zdvihnite celú hornú časť trupu hore do pozície kobry (Bhujangasana). Ramená tlačte čo najďalej od uší, lopatky ku chrbtici, dlane sú pevne na podložke, pohľad smeruje dopredu a nohy oprite celou plochou o podložku, sú na priehlavkoch. Na záver tejto vinyasy (postupného plynutia z pozície do pozície), opäť svoje telo zdvihnite do pozície psa. Buď cez skrčené kolená opreté o zem alebo do psa prejdeme s vystretými nohami cez priehlavky.

Čo sa týka oblečenia na SUP jogu - dajte si na seba to, v čom sa dobre cítite: plavky alebo veci ako na cvičenie.

Tiež sa nemusíte báť, že odplávate. Skupinka cvičiacich sa poprepája a dobre ukotví. Čakať môžete iba mierny pohyb SUPu. Cvičíme zásadne na stojatej vode.

Inštruktor vás sprevádza pokynmi a usmerneniami počas celého cvičenia. Hodina cvičenia na SUPe má rovnakú skladbu ako normálna joga v telocvični. Začíname dychovými cvičeniami, prípadne krátkou meditáciou alebo vizualizáciou. Úvod patrí uvoľneniu mysle a relaxácii tela. Pokračujeme rozcvičkou, po ktorej nasledujú asány na uvoľnenie chrbtice, spevnenie a natiahnutie svalov. A na záver sa uvoľníme vo všetkými obľúbenej pozícii mŕtvoly (Savasana).

Vidíme sa na vode :)